Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з
хімії у системі загальної освіти затверджені Наказом МОН № 1222 від
21.08.2013 року
Визначальними в
оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати
пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні
компетентності, набуті учнями в процесі навчання.
За відмінностями між
обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні
завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено
рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12бальною шкалою.
Кожний наступний рівень
вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові
характеристики.
При оцінюванні
рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
–оволодіння хімічною
мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
– рівень засвоєння
теоретичних знань;
– сформованість
експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів,
передбачених навчальною програмою;
– здатність учнів застосовувати
набуті знання на практиці;
– уміння розв’язувати
розрахункові задачі.
Усі види оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в
таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня
(учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо)
і називає їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учень (учениця) описує
деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
|
|
3
|
Учень (учениця) має
фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може
відтворити окремі його частини
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця)
відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ
|
5
|
Учень (учениця)
відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних
понять
|
|
6
|
Учень (учениця)
послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця)
відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя
порівнює хімічні об’єкти
|
8
|
Учень (учениця)
логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує
знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти
|
|
9
|
Учень (учениця)
володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади
на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить висновки
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця)
володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й
систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
|
11
|
Учень (учениця) володіє
засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює
зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з
різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки
|
|
12
|
Учень (учениця) має
системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в
проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища,
приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх
перетвореннями
|
Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень
|
Характеристика навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Учень (учениця) знає
правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші
хімічні досліди під керівництвом вчителя
|
Середній
|
Учень (учениця)
складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі хімічні досліди згідно з
інструкцією, описує хід виконання дослідів
|
Достатній
|
Учень (учениця)
самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією, описує
спостереження, робить висновки
|
Високий
|
Учень (учениця)
виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи обладнання і
реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що містить
обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним планом
|
Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень
|
Характеристика навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Розв’язування задач не
передбачене
|
Середній
|
Учень (учениця)
складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою
|
Достатній
|
Учень (учениця)
наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі,
користуючись алгоритмом
|
Високий
|
Учень (учениця)
самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі
|
Немає коментарів:
Дописати коментар