вівторок, 3 квітня 2018 р.

Практична робота №2. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.


Дата____/____/_____                  Клас  9             ПІБ вчителя Андрієвська Л. Г.
Урок №30
Тема. Практична робота №2. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.
Цілі:
-   Формування ключових компетентностей:
-   саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій;
  інформаційної  вміння робити короткий раціональний запис, робити висновки та узагальнення.
-   Формування предметних компетентностей: : дослідити характер впливу площі поверхні контакту реагентів, концентрації й температури на швидкість реакції на прикладі реакції взаємодії цинку із хлоридною кислотою; вдосконалити вміння та навички у виконанні хімічного експерименту, формувати вміння формулювати узагальнюючі висновки  та оцінювати результати виконаних дій, стимулювати учнів до вибору раціонального шляху розв’язання завдань, виховувати інтелект.
Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь, навичок .
Реактиви: розчин хлоридної кислоти, цинк (гранули), цинк (порошок),  дистильована вода.
Обладнання: штатив із пробірками.
Девіз: «Знання можуть бути купою каміння, що задавило особистість. І знання можуть бути вершиною піраміди, на якій стоїть особистість»
                                                                                          (Валентин Розов).
Хід уроку
І.   Організаційний момент.
ІІ.   Відтворення  і корекція опорних знань учнів необхідних для виконання практичної роботи  (слайд №1)
 Наголошуємо тему практичної роботи. Звертаємо увагу на мету: «Реалізація знань про швидкість хімічних реакцій в практичній діяльності», говоримо, що спробуємо збагатити досвід про вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.
Фронтальне опитування:
 Повторюємо правила техніки безпеки: (слайд №2)
l .  Особливої обережності дотримуйтесь під час роботи з кислотами .
2.   Для виявлення запаху речовини не підносьте посудину близько до обличчя, щоб не вдихати пару чи гази, які можуть подразнити дихальні шляхи. Для виявлення запаху спрямовуйте пару чи газ рухами долоні від посудини до носу.
3. Для виконання дослідів користуйтесь невеликими порціями речовин.
4. При випадковому попаданні кислоти  на одяг, шкіру чи в очі негайно змийте її великою кількістю води.
5. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
6. По закінченню роботи не забудьте прибрати своє робоче місце і вимити руки з милом.
ІІІ. Мотивація до навчальної діяльності, пояснення - як підходити до виконання практичної роботи, які повинні бути результати, як оформляти звіт.
«Знання можуть бути купою каміння, що задавило особистість. І знання можуть бути вершиною піраміди, на якій стоїть особистість»
                                                                                          (Валентин Розов).
Починаєте роботу над кожним дослідом з відповіді на питання, прогнозування виконання досліду та його результатів. Свої дії та спостереження записуйте в запропоновану таблицю. Після завершення дослідів запишіть у таблицю висновки і відповідні рівняння реакцій.   
ІV. Виконання практичної роботи за інструктивними картками.
Хід роботи
Послідовність дій
Завдання, запитання
Спостереження, відповідь
1. У першу пробірку опускаємо гранулу цинку, а в другу – порошок. У кожну із пробірок додаємо по 1 мл хлоридної кислоти
Опишіть, що спостерігаєте. Які ознаки свідчать про те, що реакція відбулася? Напишіть рівняння відповідної реакції. Назвіть продукти реакції. Поясніть відмінність у характері перебігу реакції у різних пробірках.
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________

2. У дві пробірки опускаємо по гранулі цинку і додаємо в першу – 1 мл нерозбавленої кислоти, а в другу – кислоту, до якої добавлено води (1:5).
Опишіть, що спостерігаєте. Які ознаки свідчать про те, що реакція відбулася? Запишіть рівняння відповідної реакції. Поясніть відмінність у характері перебігу реакції у різних пробірках.
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________

3. У дві пробірки кладемо по дві гранули цинку і додаємо до них по 2 мл розбавленої хлоридної кислоти, розведеної у співвідношенні 1:10. Вміст однієї пробірки обережно нагріваємо.
Опишіть, що спостерігаєте. Які ознаки свідчать про те, що реакція відбулася? Запишіть рівняння відповідної реакції. Поясніть відмінність у характері перебігу реакції у різних пробірках.
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________

Висновок. ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
V. Закріплення знань
Додаткове завдання.
Чому в домашніх і виробничих умовах для зберігання продуктів харчування користуються холодильниками? Відповідь поясніть.Вапняний наліт на кранах, накип у чайнику - це кальцій карбонат.
VІ.  Домашнє завдання. Повторити швидкість хімічних реакцій.


Список використаних джерел :
1. Хімія.7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.
3. Державний стандарт  Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».
4. Савчин М. М., Ковальчук Н. І. Хімія. Вимірник навчальних досягнень. Діагностично-тренувальні завдання. 9 клас,— Л.: ВНТЛ-Класика, 2004,— 336 с.
5. Буринська Н. М. Практичні роботи з хімії. Навчальний посібник для учнів 8 – 11 кл. — Київ.: Освіта, 1994,— 224 с.



Немає коментарів:

Дописати коментар