вівторок, 3 квітня 2018 р.

Контрольна робота з теми "Хімічні реакції"



Дата____/____/_____                  Клас  9             ПІБ вчителя Андрієвська Л. Г.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Урок 32
Тема.  Контрольна робота з теми «Хімічні реакції».
Цілі:
-   Формування ключових компетентностей:
- соціально-трудової— вміти, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, оперувати знаннями, розвивати гнучкість отриманих знань.
-   Формування предметних компетентностей: перевірити рівень навчальних досягнень учнів, розуміння основних понять теми «Хімічні реакції» та вміння застосовувати їх на практиці.
Тип уроку: урок контролю та коригування знань.
Обладнання: різнорівневі завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Взаємне вітання вчителя та учнів. Повідомлення теми уроку.
ІІ.  Зіткнення учнів із проблемою й висловлення первинних гіпотез.                                                                    
Ми з вами закінчили вивчати тему «Хімічні реакції».
 Для кращих результатів ми з вами повинні повторити, узагальнити вивчений матеріал. Це і є головним завданням уроку, тема якого…….(оголошення теми, мети уроку)                                                                                           
ІІІ. Обговорення гіпотез.  Загальний висновок   
Виконання завдань                                                                                                   
     Учні самостійно виконують роботу, обираючи завдання за рівнем обізнаності у предметі, використовуючи розроблений учителем дидактичний матеріал.
Варіант І
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Виберіть твердження щодо реакції обміну:
А) у ній беруть участь лише прості речовини;
Б) у ній беруть участь прості та складні речовини;
В) у ній беруть участь лише складні речовини;
Г) у ній беруть участь лише неорганічні речовини.
2. Вкажіть рівняння реакції сполучення:
А) 2Н22   2О;            Б)  H2SO4+2KOH=K2SO4+2H2O;
В) ZnS+3O2=2ZnO+2SO2;    Г) 2HJ=H2+J2.
3. Виберіть умови, за яких реакція СaCO3   CaO+CO2 є оборотною:
А) нагрівання;    Б) відсутність домішок;
В) присутність каталізатора;   Г) замкнута система.
4. Виберіть критерії, за якими визначають швидкість хімічних реакцій:
А) кількість утворених продуктів реакції;  Б) тепловий ефект реакції;
В) зміна концентрацій реагуючих речовин за одиницю часу;
Г) зміна стану рівноваги в системі.
5. Реакція 2NH3 = N2 + 3H2;      Н = +46,2 кДж; належить до реакцій:
А)екзотермічних    Б)ендотермічних   В) власний варіант відповіді.
6. Позначте правильне твердження щодо каталізатора хімічної реакції:
А) збільшує швидкість реакції і хімічно не змінюється;
Б) входить до складу продуктів реакції;
В) змінює швидкість перебігу реакції;
Г)збільшує час досягнення хімічної рівноваги.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання на встановлення відповідності
7. Встановіть відповідність поданих реакцій їх типу:
Реакція
Тип реакції
1. CuSO4+Fe=Cu+FeSO4
А) обміну
2. Cu(OH)2CO3=CuO+CO2+H2O
Б) сполучення
3. Ba(OH)2+2HCl=BaCl2+2H2О
В) розкладу
4. 2SO2+O2=2SO3
Г) заміщення
8.Установіть відповідність між хімічною формулою та значенням ступеня окиснення Нітрогену :
Хімічна формула                         Ступінь окиснення Нітрогену
 1.NH 3                                                  А) +1
 2.N2O                                                   Б) +4
 3.NO2                                                                                В)+5
 4.N2O5                                                  Г) +3
9. Установіть відповідність між рівнянням окисно-відновної реакції та числом відданих електронів у електронному балансі:
Хімічне рівняння                               Кількість електронів
1. 2KClO3 = 2KCl+ O2 ;                     А)4;
2. 2NO + O2  = 2NO2   ;                                   Б)2;
                                                            В)6.
Завдання на встановлення послідовності
10. Установіть послідовність зростання відновних властивостей хімічних елементів:
А. Al
Б. Li
В.Cu
Г. Mg
11. Установіть послідовність рівнянь реакцій згідно з ланцюжком: окисно-відновна, некаталітична  окисно-відновна, каталітична сполучення обміну;
А) 2SO2+O2=2SO3                                  В) S+O2=SO2
Б) H2SO4+2KOH=K2SO4+2H2O;            Г) SO3 + H2O= H2SO4
12 . Допишіть рівняння реакції і вкажіть тип за ознакою «число і склад реагентів та продуктів реакції».
А) Fe2 O3+ H2 =   ; Б) HNO3 + KOH =  ;    В) Fe(OH)3= ;  Г) CaCO3 + HCl = .
13. При спалюванні магнію масою 30г виділилось  751,5 кДж теплоти. Складіть термохімічне рівняння реакції горіння магнію.
14. Розставте коефіцієнти, використовуючи метод електронного балансу, вкажіть процеси окиснення і відновлення : 
HNO3 +S = H2SO4 + NO2 + H2O
ІІ Варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Позначте твердження щодо реакції заміщення :
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
А)не змінюється ступінь окиснення елементів у речовинах, що реа­гують;
Б) число вихідних речовин завжди дорівнює числу продуктів реакції;
В)число вихідних речовин завжди більше за число продуктів реакції;
Г) число вихідних речовин завжди менше за число продуктів реакції.
2. Вкажіть ознаку необоротних реакцій:
А) поглинання теплоти;  Б) утворення осаду;
В) виділення теплоти;   Г) зміна кольору розчину.
3. Вкажіть рівняння реакції заміщення:
А) СаО+СО2=СаСО3;        Б) HCl+NaOH=NaCl+H2O;
В) CuO+H2=Cu+H2O;       Г) 2KMnO4=K2MnO4+MnO2+O2
4. Вкажіть прізвище вченого, який сформулював принцип динамічної рівноваги:
А) Менделєєв; Б) Авогадро;   В) Ле Шательє;   Г) Арреніус.
5.  Вкажіть визначення окисно-відновної реакції:
А) реакція, в якій беруть участь тільки складні речовини;
Б) реакція, під час перебігу якої змінюються ступені окиснення          елементів у сполуках;     
В) реакція, яка відбувається в розчинах.
6.  Вкажіть ознаку екзотермічних реакцій:
А) з виділенням теплоти;     Б) з поглинанням теплоти;
В) з накопиченням енергії;  Г) без накопичення енергії.
Завдання на встановлення відповідності
7. Установіть відповідність типів поданим реакціям
Тип реакції
Реакція
А) сполучення
1. Cu(OH)2=CuO+H2O
Б) обміну
2. CaO+H2O=Ca(OH)2
В) розкладу
3. ZnSO4+BaCl2=ZnCl2+BaSO4
Г)заміщення
4. Fe2 O3+ 3H2 = 2Fe +3H2O
8. Установіть відповідність між хімічною формулою та значенням ступеня окиснення Хлору :
Хімічна формула                         Ступінь окиснення Хлору
 1.HCl                                                    А) 0
 2.KClO4                                                Б) +5
 3. KClO3                                                                          В)+7
 4.Cl2                                                      Г) -1
9. Установіть відповідність між рівнянням окисно-відновної реакції та числом прийнятих електронів у електронному балансі:
Хімічне рівняння                               Кількість електронів
1. 4P+ 5O2 = 2P2O5 ;                            А)2;
2. 2Fe + 3Cl2 =2FeCl3   ;                                  Б)10;
                                                            В)4.
Завдання на встановлення послідовності
10. Установіть послідовність зменшення активності елементів-металів:
А) Ag
Б) Na
В) Ca
Г) Fe
11. Установіть послідовність рівнянь реакцій згідно з ланцюжком: сполучення,окисно-відновна  розкладу не окисно-відновна сполучення не окисно-відновна розкладу, окисно-відновна:
А) 2 H2O= 2H2 + O2
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б) Na2O + H2O =2NaOH
В) CaCO3 = CaO +CO2
Г) 4Na + O2 =2Na2O
12 . Допишіть рівняння реакції і вкажіть тип за ознакою «число і склад реагентів та продуктів реакції».
1. Na2O+H2O=
2. NaOH+HCl=
3. Zn + H2SO4=
4. Cu(OH)2 =
13.При розкладі 24, 4г кальцій карбонату поглинулось 35, 4 кДж теплоти. Напишіть  термохімічне рівняння розкладу кальцій карбонату.
14. Розставте коефіцієнти, використовуючи метод електронного балансу, вкажіть процеси окиснення і відновлення : 
P +HNO3 =HPO3 +NO2 +H2O
ІV. Підсумки уроку
ІV. Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал з теми «Хімічні реакції»
















Список використаних джерел :
1. Хімія.7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.
3. Державний стандарт  Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».
4. П. П. Попель, Л. К. Крикля Хімія: Підруч. для 9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Київ: ВЦ «Академія», 2017. – 240 с., іл.
5. Ярошенко О. Новицкая В. И. Задания и упражнения по химии: Учебное пособие для средних школ,— К.: Станица, 1997,— 180 с.











Немає коментарів:

Дописати коментар