|
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Тема. Контрольна робота
з теми «Хімічні реакції».
Цілі:
- Формування
ключових компетентностей:
- соціально-трудової— вміти,
спираючись на отримані знання, самостійно працювати, оперувати знаннями,
розвивати гнучкість отриманих знань.
- Формування
предметних компетентностей: перевірити рівень навчальних досягнень
учнів, розуміння основних понять теми «Хімічні реакції» та вміння застосовувати
їх на практиці.
Тип уроку: урок контролю та коригування знань.
Обладнання: різнорівневі завдання.
Хід уроку
І. Організаційний
момент
Взаємне вітання вчителя та учнів. Повідомлення теми
уроку.
Ми з вами закінчили вивчати
тему «Хімічні реакції».
Для кращих результатів ми з вами повинні
повторити, узагальнити вивчений матеріал. Це і є головним завданням уроку, тема
якого…….(оголошення теми, мети уроку)
ІІІ. Обговорення
гіпотез. Загальний висновок
Виконання завдань
Учні
самостійно виконують роботу, обираючи завдання за рівнем обізнаності у
предметі, використовуючи розроблений учителем дидактичний матеріал.
Варіант І
Завдання з вибором
однієї правильної відповіді
1. Виберіть твердження щодо реакції обміну:
1. Виберіть твердження щодо реакції обміну:
А) у ній беруть участь лише прості речовини;
Б) у ній беруть участь прості та складні речовини;
В) у ній беруть участь лише складні речовини;
Г) у ній беруть участь лише неорганічні речовини.
2.
Вкажіть рівняння реакції сполучення:
А) 2Н2+О2
2Н2О; Б) H2SO4+2KOH=K2SO4+2H2O;
В) ZnS+3O2=2ZnO+2SO2; Г) 2HJ=H2+J2.
3. Виберіть умови, за яких реакція СaCO3
CaO+CO2 є оборотною:
А)
нагрівання; Б)
відсутність домішок;
В) присутність каталізатора; Г) замкнута
система.
4.
Виберіть критерії, за якими визначають швидкість хімічних реакцій:
А) кількість утворених продуктів реакції; Б) тепловий ефект
реакції;
В) зміна концентрацій реагуючих речовин за одиницю
часу;
Г) зміна стану рівноваги в системі.
5. Реакція 2NH3 = N2 + 3H2;
Н = +46,2 кДж; належить до реакцій:
А)екзотермічних Б)ендотермічних В) власний варіант відповіді.
6. Позначте
правильне твердження щодо каталізатора хімічної реакції:
А) збільшує швидкість реакції і хімічно не змінюється;
Б) входить до складу продуктів реакції;
В) змінює швидкість перебігу реакції;
Г)збільшує час досягнення хімічної рівноваги.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
7. Встановіть відповідність поданих реакцій їх типу:
Реакція
|
Тип
реакції
|
1.
CuSO4+Fe=Cu+FeSO4
|
А) обміну
|
2. Cu(OH)2CO3=CuO+CO2+H2O
|
Б) сполучення
|
3. Ba(OH)2+2HCl=BaCl2+2H2О
|
В) розкладу
|
4. 2SO2+O2=2SO3
|
Г) заміщення
|
8.Установіть відповідність між хімічною формулою та
значенням ступеня окиснення Нітрогену :
Хімічна
формула Ступінь
окиснення Нітрогену
1.NH 3
А) +1
2.N2O
Б) +4
3.NO2
В)+5
4.N2O5
Г) +3
9. Установіть відповідність між рівнянням
окисно-відновної реакції та числом відданих електронів у електронному балансі:
Хімічне
рівняння
Кількість електронів
1. 2KClO3 = 2KCl+ O2 ; А)4;
2.
2NO + O2 = 2NO2 ; Б)2;
В)6.
Завдання на встановлення послідовності
10. Установіть послідовність зростання відновних властивостей
хімічних елементів:
А. Al
Б. Li
В.Cu
Г. Mg
11. Установіть послідовність рівнянь реакцій згідно з
ланцюжком: окисно-відновна, некаталітична
окисно-відновна, каталітична
сполучення
обміну;
А) 2SO2+O2=2SO3 В) S+O2=SO2
Б) H2SO4+2KOH=K2SO4+2H2O; Г) SO3 + H2O= H2SO4
12 . Допишіть рівняння
реакції і вкажіть тип за ознакою «число і склад реагентів та продуктів
реакції».
А) Fe2 O3+ H2 = ; Б) HNO3 + KOH = ; В) Fe(OH)3= ; Г) CaCO3 + HCl = .
13. При спалюванні магнію масою 30г виділилось 751,5 кДж теплоти. Складіть термохімічне
рівняння реакції горіння магнію.
14. Розставте коефіцієнти, використовуючи метод електронного балансу,
вкажіть процеси окиснення і відновлення :
HNO3 +S = H2SO4 + NO2 + H2O
ІІ Варіант
Завдання з вибором
однієї правильної відповіді
1. Позначте
твердження щодо реакції заміщення :
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Б) число вихідних речовин завжди дорівнює числу продуктів реакції;
В)число вихідних речовин завжди більше за число продуктів реакції;
Г) число вихідних речовин завжди менше за число продуктів реакції.
2.
Вкажіть ознаку необоротних реакцій:
А) поглинання теплоти; Б) утворення осаду;
В) виділення теплоти; Г) зміна кольору розчину.
3.
Вкажіть рівняння реакції заміщення:
А) СаО+СО2=СаСО3; Б) HCl+NaOH=NaCl+H2O;
4.
Вкажіть прізвище вченого, який сформулював принцип динамічної рівноваги:
А) Менделєєв; Б)
Авогадро; В) Ле
Шательє; Г)
Арреніус.
5.
Вкажіть визначення окисно-відновної реакції:
А) реакція, в якій беруть участь тільки складні
речовини;
Б) реакція, під час перебігу якої змінюються ступені
окиснення елементів у сполуках;
В) реакція, яка відбувається в розчинах.
6.
Вкажіть ознаку екзотермічних реакцій:
А) з виділенням теплоти; Б) з поглинанням
теплоти;
В) з накопиченням енергії; Г) без
накопичення енергії.
Завдання на встановлення відповідності
7. Установіть відповідність типів поданим реакціям
Тип
реакції
|
Реакція
|
А) сполучення
|
1. Cu(OH)2=CuO+H2O
|
Б) обміну
|
2. CaO+H2O=Ca(OH)2
|
В) розкладу
|
3. ZnSO4+BaCl2=ZnCl2+BaSO4
|
Г)заміщення
|
4. Fe2 O3+ 3H2 = 2Fe +3H2O
|
8. Установіть відповідність між хімічною формулою та
значенням ступеня окиснення Хлору :
Хімічна
формула Ступінь
окиснення Хлору
1.HCl
А)
0
2.KClO4
Б) +5
3.
KClO3
В)+7
4.Cl2
Г)
-1
9. Установіть відповідність між рівнянням окисно-відновної
реакції та числом прийнятих електронів у електронному балансі:
Хімічне
рівняння
Кількість електронів
1. 4P+ 5O2 = 2P2O5 ; А)2;
2. 2Fe + 3Cl2 =2FeCl3 ; Б)10;
В)4.
Завдання на встановлення послідовності
10. Установіть послідовність зменшення активності
елементів-металів:
А) Ag
Б) Na
В) Ca
Г) Fe
11. Установіть послідовність рівнянь реакцій згідно з
ланцюжком: сполучення,окисно-відновна
розкладу не окисно-відновна
сполучення
не окисно-відновна
розкладу,
окисно-відновна:
А) 2 H2O=
2H2 + O2
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
В) CaCO3 =
CaO +CO2
Г) 4Na + O2
=2Na2O
12 . Допишіть рівняння
реакції і вкажіть тип за ознакою «число і склад реагентів та продуктів
реакції».
1. Na2O+H2O=
2. NaOH+HCl=
3. Zn + H2SO4=
4.
Cu(OH)2
=
13.При розкладі 24, 4г кальцій карбонату поглинулось 35,
4 кДж теплоти. Напишіть термохімічне
рівняння розкладу кальцій карбонату.
P +HNO3 =HPO3 +NO2 +H2O
ІV. Підсумки
уроку
ІV. Домашнє
завдання
Повторити вивчений матеріал з теми «Хімічні реакції»
Список використаних джерел :
1.
Хімія.7 - 9 класи – Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена
наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі
загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.
3. Державний стандарт Постанова Кабінету Міністрів України від 23
листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти».
4. П. П. Попель, Л. К. Крикля Хімія: Підруч. для 9 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів – Київ: ВЦ «Академія», 2017. – 240 с., іл.
5. Ярошенко О. Новицкая В. И. Задания и упражнения по химии:
Учебное пособие для средних школ,— К.: Станица, 1997,— 180 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар